hoața de sandwichuri şi bani de buzunar

O luam în lungul străzii printre blocuri, urcam scările din parc fredonând “Bate vântul frunzele” şi ajungeam la cea mai mare stradă din viața mea. Mergeam la trecerea de pietoni şi apoi aşteptam până strada era liberă sau traversam cu vreun pieton prefăcându-mă că nu traversez cu el.

După, treceam printr-un alt parc si mă dădeam de două ori în leagăn fredonând “Ole, ole ole, Ceauşescu numai e”. O auzisem pe Naomi cântând-o şi mie-mi plăcea să fac tot ce făcea ea, mai ales că înțelesesem că Ceauşescu nu e ceva prea bun, dar unii oameni cred greşit că e bun şi eu ştiam la cei aproximativ 6 ani ai mei cum stă treaba.
Mai făceam câțiva paşi şi ajungeam la grădiniță. 

“Ia zi-mi că-mi dai o bomboană, fie ea şi de ciocolată, să vezi cum mă întorc şi alerg țipând în partea opusă” îmi ziceam.
Pentru ei eram pregătită, pentru cei care voiau să-mi dea ceva, eram pregătită, însă de hoața de sandwichuri şi bani de buzunar mama nu-mi zisese nimic.

Într-o zi, când am ajuns la scări şi începusem deja “Bate vântul frunzele”, a apărut hoața de sandwichuri şi bani de buzunar. Mi-a luat gentuța roşie şi mi-a zis “Hai să vedem ce avem aici?” şi apoi am rămas fără sandwichuri şi bani de buzunar. Nu le-am spus părinților, că voiam să mă descurc singură, că o să țip, dar când am văzut-o din nou, nu am făcut nimic. Am calculat că nu ajunge un țipăt. I-am întins gentuța şi i-am zis ”Şi acum iar o să mi le iei”…şi ea zis “Dar uite, nu ti-am luat nimic” ..şi mi le-a luat. Nu am mai plâns a doua oară, dar nu tu leagăn şi nici “ole, ole…” nu am cântat.

I-am povestit mamei şi apoi am plănuit:
“Hai să o prindem pe hoața asta de sandwichuri!”
“…şi bani de buzunar, mamă!”
“Şi bani de buzunar!.”
Mergeam cu 10 metri în fața mamei şi trebuia să nu mă întorc. Normal că m-am întors de câteva ori ca să o văd că-i în spatele meu şi ca să o vadă şi hoața de sandwichuri şi bani de buzunar. Nu voiam să o prindă mama, voiam doar să nu mai fie hoața de sandwichuri şi bani de buzunar… şi nu a mai fost.

Leave a Reply

